وجود ۵۰ مدرسه ماندگار در کشور/تعمیر و نگهداشت این مدارس نیازمند منابع مالی
عکس تزئینی است. رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تعداد مدارس ماندگار آموزشوپرورش را ۵۰ واحد اعلام و تاکید کرد که باید برای نگهداری آنها چارهای اندیشیده شود چرا که تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، نیازمند منابع مالی است و در این زمینه از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی انتظار همکاری داریم. به
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تعداد مدارس ماندگار آموزشوپرورش را ۵۰ واحد اعلام و تاکید کرد که باید برای نگهداری آنها چارهای اندیشیده شود چرا که تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، نیازمند منابع مالی است و در این زمینه از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی انتظار همکاری داریم.
به گزارش ایسنا، در نوزدهمین نشست گفتوگوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزشوپرورش و سایر دستگاههای دولتی که با محوریت موضوع گفتوگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و علیاکبر مونسان در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، تعدادی از اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامههای آموزشوپرورش پرداختند.
مهر اله رخشانیمهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار کرد: تعداد مدارس ماندگار آموزشوپرورش ۵۰ واحد است که باید برای نگهداری آنها چارهای اندیشیده شود. برای تعمیر و نگهداشت مدارس ماندگار، نیازمند منابع مالی هستیم؛ لذا از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی انتظار همکاری داریم. پیشنهاد میکنیم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ردیف اعتباری برای نگهداری و تعمیر مدارس ماندگار در بودجه خود بگنجاند.
سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در این نشست اظهار کرد: در طراحی و پوشش لباس و همچنین هویت اسلامی-ایرانی، فضاهای آموزشی دو موضوع مشترک آموزشوپرورش و میراث فرهنگی و گردشگری برای همکاری است.
وی ادامه داد: در هر استان میتوان قدیمیترین مدرسه را به مرکز گردشگری تبدیل کرد و این موضوع نیازمند همکاری مشترک دو وزارتخانه است.
علی الهیار ترکمن،معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پروش با ارائه آمار و ارقام مراکز رفاهی، فرهنگی و گردشگری آموزشوپرورش اظهار کرد: برای توسعه مراکز رفاهی و گردشگری از بودجه دولتی استفاده نمیکنیم؛ بلکه این مراکز با استفاده از درآمدهای خود توسعه مییابند.
وی افزود: قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از ۴ میلیون روز فرهنگی از مراکز رفاهی و گردشگری آموزش و پرورش استفاده میکردند لذا این موضوع میتواند مورد توجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی قرار گیرد و همکاری بیشتری با آموزشوپرورش داشته باشد.
الهیار گفت: توجه آموزشوپرورش به ایجاد و توسعه مراکز درمانی است. اکنون ۱۴ مرکز درمانی داریم که بهصورت رایگان یا نیمه رایگان به بازنشستهها ارائه خدمت میکنند.
وی ادامه داد: آموزشوپرورش در حفظ و انتقال میراث معنوی فعال است و فعالیتهایی مانند؛ شاهنامهخوانی، حافظ خوانی و … را در فعالیتهای خود قرار داده است، بنابراین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی میتواند برای احیای این سنت حسنه، با آموزشوپرورش همکاری کند.
علیرضا کمرئی،معاون آموزش متوسطه نیز در این نشست اظهار کرد: از ۱۶۰ رشته کاردانش، تعداد ۹ رشته مرتبط با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی است که این رشتهها ۵ درصد رشتههای کاردانش را تشکیل میدهند و تمایل داریم با رعایت استانداردها، رشتههای مرتبط با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی را توسعه دهیم.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۷۰۰ هنرجو در رشتههای مرتبط با گردشگری تحصیل میکنند و هرسال ۶۰۰ نفر از این هنرجویان این رشتهها فارغالتحصیل می شوند که این آمار نسبت به نیاز جامعه بسیار کم است.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، معاون آموزش متوسطه بر ضرورت توسعه رشتههای؛ «مهمانداری» و «هتل داری» و رستوران تأکید و عنوان کرد: در شاخه فنی و حرفهای ۵۰۰ هنرجو در رشتههای مرتبط با گردشگری در حال تحصیل هستند.
انتهای پیام
منبع:ایسنا
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰