ایستگاههای سلامت  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  از 25 اسفند ماه  1398 در ورودی شهرهای منطقه تحت پوشش اه اندازی شد و در این مدت بیش از 1300 نفر از مسافرین نوروزی به این مکانها مراجعه و خدمات اولیه سلامت را دریافت کرده اند .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، حسن شه بخش معاون عملیات مرکز حوادث پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  با اعلام این خبر گفت: در این ایستگاه ها علاوه بر ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی، امکان ارائه خدماتی همچون تست قند خون، کنترل فشار خون و ارائه رایگان برخی اقلام داروئی مورد نیاز مسافران نوروزی وجود دارد .

معاون عملیات  اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از ابتدای فعالیت این ایستگاه ها تا کنون تعداد 1305 نفر از مراجعین خدمات سلامت را بصورت سرپائی دریافت نموده اند و تعداد 14 نفر نیز به دلیل شرایط خاص با آمبولانس های مستقر در ایستگاهها به بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه اعزام گردیده اند .

وی افزود: تکنسین های اورژانس 115 در ایستگاه‌های سلامت علاوه بر خدمات امدادرسانی نسبت به توزیع پمفلت وبروشورهای حاوی توصیه های بهداشتی ودرمانی و ارایه آموزش در خصوص نگهداری مواد غذایی سالم وآب سالم آشامیدنی اقدام می نمایند .

وی با اشاره به  آغاز هفته دوم تعطیلات و افزایش سفرهای نوروزی به مسافران تاکید کرد: برای پیشگیری از سوانح جاده ای، ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، جعبه کمک‌های اولیه را  نیز حتی المقدور در طول سفر و در وسایل نقلیه خود به همراه داشته باشند .منبع: ايسنا

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *