خدمات شهرداری گرگان در آق‌قلا تا عادی‌ شدن شرایط ادامه خواهد داشت
یک عضو شورای شهر گرگان با اشاره به اقدامات شهرداری گرگان در حادثه سیل، گفت: شهرداری گرگان و شورای اسلامی شهر گرگان حتی پس از پایان بحران سیل، برای رسیدن شهر آق قلا به وضعیت عادی، خدمات و کمک‌های خود به این شهر را ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، ناصر گرزین امروز در بازدید از مناطق سیل‌زده آق‌قلا ضمن تقدیر از همه کسانی که به نوعی در راستای امدادرسانی و کمک به مردم سیل‌زده تلاش داشتند، اظهار کرد: شهرداری گرگان و شورای اسلامی شهر گرگان از لحظات اولیه حادثه سیل وظیفه خود دانستند که در خدمت مردم سیل‌زده آق‌قلا و روستاهای تابع آن باشند.

وی افزود: در همین راستا مقرر شد تیم‌های تخصصی در ابعاد مختلف در شهرداری شکل گیرد که در نخستین گام کمیته ای در غالب اسکان حادثه‌دیدگان تشکیل شد و دو سالن ورزشی آماده‌سازی شد. همچنین مدیریت بر خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان از سیل در محل نمایشگاه بین‌المللی دائمی استان گلستان به شهرداری گرگان سپرده شده است.

گرزین خاطرنشان کرد: در کنار موضوع خدمت‌رسانی و اقدامات امدادی، موضوع توجه به روحیه و مباحث روانی حادثه‌ دیدگان بسیار مهم بود که اجرای برنامه‌های تفریجی و جشن‌ها و برنامه‌های ویژه کودکان در دستور کار قرار گرفت. برگزاری مسابقات کودکان، اهداء جوایز، ایجاد غرفه خیاطی، ایجاد آرایشگاه مردانه و اقدامات مشابه توسط شهرداری گرگان و سازمان‌های تابعه اجرا شد تا حادثه دیدگان در کنار رنج حادثه که برایشان بوجود آمده، دچار مشکلات روحی و حتی بهداشتی نشوند.

این عضو شورای شهر گرگان ادامه داد: با تصمیم شهردار گرگان و تشخیص شورای اسلامی شهر گرگان تمامی سازمان‌های تابعه شهرداری در کنار شهرداری مرکز و مناطق در آماده‌باش کامل بوده و ارائه خدمت را به صورت 24 ساعته به حادثه‌ دیدگان در دستور کار قرار دادند و این در حالی است که هیچ یک از خدمات نوروزی شهرداری گرگان به مسافران نوروزی در شهر تعطیل نشد.

وی تصریح کرد: برای بهبود اوضاع شهر آق‌قلا، 500 تن گراویل برای شهر آق‌قلا ارسال شد و تمامی ماشین‌آلات مورد نیاز همانند بیل‌های مکانیکی، 10 دستگاه کامیون، ماشین‌آلات سبک و سنگین، تیم‌های تخصصی آتش‌نشانی، خدمات شهری و فضای سبز در شهر آق‌قلا برای امدادرسانی بکارگیری شد.

گرزین بیان کرد: در بخش حمل و نقل، سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان 16 دستگاه اتوبوس را به صورت دائم در این پروژه امدادرسانی بکارگیری کرده و نسبت به جابجایی حادثه‌دیدگان به نقاط امن و اسکان موقت اقدام می‌کرد.

وی گفت: جمع‌آوری زباله و پاکسازی معابر در آق‌قلا نیز بر عهده شهرداری گرگان بوده و هم اکنون نیز این اقدامات در دستور کار است.
این عضو شورای اسلامی شهر گرگان یادآور شد: در روزهای ابتدایی امسال جلسه‌ای در شورای شهر گرگان تشکیل شد و به شهرداری گرگان اختیار دادیم تا مبلغ یک میلیارد تومان در بخش‌های خدماتی و عمرانی در امدادرسانی به آق‌قلا اقدامات را داشته باشد.

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *