در روزهای پایانی خرداد و در کمتر از یک هفته دو سینمای قدیمی مشهد از حافظه تاریخی شهر پاک شدند. سینما آسیا در حدود سال ۱۳۴۰ در مشهد آغاز به کار کرد که با فعالیت دیگر سالن‌های سینما در مشهد، آن به مرور تعطیل شد،اما با این وجود پیشنهاد ایجاد موزه سینما در خراسان رضوی در این سینما، آن تخریب شد و سه روز بعد نیز، سینما قدس مشهد به همان سرنوشت دچار و تخریب شد؛ تا دومینوی تخریب سینماهای قدیمی مشهد تکمیل شود. اکنون مدیر کل امور حقوقی حوزه هنری کشور در واکنش به تخریب این دو سالن سینمای تاریخی اعلام کرده است: «من مدعی هستم که هیچکس برای نجات سینما آسیا و قدس به ما کمک نکرد و این سینماها فرو ریخت».
منبع:ایسنا

By admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *